luni, 29 martie 2010

Generatia Gadget

Avand in vedere ca in ultimile 2 saptamani am cam zacut in casa din motive total neinteresante, am avut timp sa ma gandesc la o groaza de cacaturi . Printre marea infecta de cacaturi pe care incercam sa o traversez cu barca mea din lemn, ma lovesc fara sa vreau de un rahat care ma bantuie de multa vreme : tehnologia! Incerc sa-l evit , dar, bineinteles, ma loveste drept in frunte, lasandu-mi un miros de tot cacatu in nari. Si in momentul ala, ma loveste : suntem acaparati! Avand putin mai multi ani de cand m-am nascut decat marea majoritate a cunostintelor mele, am reusit sa apuc perioada in care telefonul cu fise din fata blocului era un mijloc aproape TABU de a comunica cu semenii mei, sau cand fluieratul cu tematica specifica la ora fixa in spatele blocului nu era o chestie de care sa-ti fie rusine cand vroiai sa iti chemi baietii la o miuta (nu nu, nu muita, MIUTA, jocul ala cu mingea). Acum, ma uit in stanga si in dreapta, si nu reusesc sa gasesc un om care sa nu fie dependent de telefon mobil, de laptop, pda, cacat, etc.... Nici macar oamenii strazii nu mai sunt straini de treaba asta. Si ma rog, sa spunem ca sunt situatii in care este imperios necesar sa ai telefonul langa tine pentru ca depinde supravietuirea ta de treaba asta, dar in rest? De ce nu putem sa ne limitam la 1 minut de convorbide in care sa ne propunem o ora si un loc de discutii in loc sa lingarim (e.g. to linger - verb) cu orele cu rahatul ala care ne mananca celulele lipit la ureche, ba uneori chiar si apasat ca sa isi poata facea treaba bine. Nu vi se pare ca reprezentarile viitorului din filmele SF de prost gust sunt o realitate vecina? Mult prea vecina poate? Nu mai interactionam cum este normal, uman, nu ne mai bucuram de prezenta faptica a oricaruia dintre interlocutorii nostrii, preferand sa ne "zarim" pe monitoare si sa ne lasam mesaje pe siturile curului meu sau sa ne textuim mesaje pe mobile...

Si in incheiere, ca sa-mi sustin cele spuse mai sus, o sa incerc sa va convoc la adunari in care sa ne expumem ideile verbal, nu sa frec _|_ pe blog si sa va scriu in ipocrizia de care , evident, dau dovada.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu